24 Mart 2012 Cumartesi

Kitap Okuma Ritüellerim

Bu ay mimler üst üste geliyor ve ben çok mutlu oluyorum. Uzun zamandır yazmak istediğim bir konu üzerinde sevgili Özlemcim beni mimlemiş...
  • Kitapları çok seviyorum öğrenciyken minibüse binmez yürürdüm. Minibüse vereceğim paraları biriktirir kitap alırdım.Hey gidi günler :))
  • Aldığım her kitabın ilk sayfasına adımı soyadımı, aldığım tarihi ve yeri yazarım...
  • Genelde ikinci el kitapları tercih ederim. İçine sinmiş sahaf kokusu ya da içinde unutulmuş kağıtlar, notlar, alınmış dipnotlar çok hoşuma gidiyor. 
  • Kitap alırken genelde rafları gezmeyi tercih ediyorum ama artık Esra'yla pek mümkün olmuyor.Zaman zaman görevliden istemek zorunda kalıyorum.
  • Hemen her gece okurum... Kafam çok yorgunsa ya da düşünceliysem daha kolay "çerez" adını verdiğim kitapları okurum.
  • Kitap okurken uyuyakalmayı sevmem. okuduğum yeri tekrar okumak zorunda olmak heveesimi kırıyor.
  • Kitaplara not almayı sevmem, çok çok beğendiğim sözlerin altını çizerim.
  • Hayalimde kitap günlüğü tutma düşüncesi vardı. Bloğu açtığımdan beri oldu çok şükür...
  • Kitap ayraçları benim için özeldir. Çok severim ve koleksiyon olma yolunda ilerleyecek bir birikimim var. Bunların çoğu benim ürettiklerim.
  • Kütüphaneden ya da birinden aldığım ödünç kitabı iade ederken okuduklarımı da iade ediyormuşum gibi geliyor ve o yüzden ödünç kitap almamayı tercih ediyorum...
  • Zaman zaman öğrenciyken aldığım ve artık kullanımdan düşmüş kitapları öğrencilerin işine yarar umuduyla yenilerle takas ediyorum. ( Türk Dili ve Edebiyatı mezunu olduğum için bazı alan kitapları öğrenciler için gerekli olabiliyor.)
  • Kitapları sadece kardeşlerime ödünç veririm. Onun dışında hediye etmeyi tercih ediyorum.
  • Okuduğum kitapların yenisini alıp hediye etmeyi severim. Hediye ettiğimi eğer okumamışsam kendime de alır mutlaka okurum.
  • Yolculuk sırasında okumayı sevsem de okuyamam. Okumaya başlayınca mide bulantısı başlar..
  • Çantamda kitap mutlaka olur. 
  • Evimde bir okuma köşesi oluşturma hayalim var, ama bunun için daha geniş bir ortama ihtiyacım var :((
Hadi bakalım benden bu kadar...Bu mim benden bütün kitap aşıklarına gitsin...Cevaplamayanın kitabı kaybolsun :))))

4 yorum:

  1. Bende tam bir kitap kurduyum:))Evimde bir duvarımı kaplayan ünitemin rafları kitaplarla doludur.Bunlar sadece elimde kalanlar! aslında birde kendim okuyunca dostlarımında okumasını istediğimden dağıttığım kitaplarımda vardır.Bazen de hiç kimseyle paylaşmak istemediğim başucu kitaplarım vardır zaman zaman bakarım.Mesela MESNEVİ BAŞ UCU KİTABIMDIR ONSUZ EKSİK HİSSEDERİM...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Off kitap dağıtmak ayy ellerim titiryo resmen :(

      Sil
  2. bende çok seviyorum kitapları, kokularını...ve en güzeli başucumda duranları okuyamaasamda başucumda olmaları bile beni mutlu ediyor sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başucumda durdu mu okuyamadım mı psikolojik baskı yapıyo iki sayfa da olsa okumadan yatamıyorum :))

      Sil