26 Mart 2012 Pazartesi

Yaseminler Tüter mi, Hâlâ?


Alev Alatlı'dan okuduğum ilk kitap. Yazarın da ilk kitabıymış zaten.
Beğenerek okudum. Sonu çok etkiledi beni. Ama sanki bu sonu hazırlamak için bi zorlama var gibi geldi. O şoför Naciye'nin tüm hikayesini nerden öğrenmiş belli değil. buna dair bir ipucu da yok romanda... Ama yine de çok etkilendim. Kitabın adı ve içeriği pek uyumsuz gibi geliyor başta. Sonlara doğru kondurulmuş bir yasemin kokusu imgesi var. 
Naciye neden bu kadar kabullenici? Neden bu kadar ensesine vur ağzındakini al? Neden insan başına gelenlere karşı koymaz kendini anlatmaya çalışmaz... Bu karakteri sevmekle birlikte bu yüzden çok kızdım... Karakterin gerçekçiliği zedelenmiş sanki bu yüzden. Okuyunca bana hak vereceksiniz. Öyle şeyleri kabullenip öylece susuyor ki. ' Ayy yeter ama Naciye!' diye bağırasınız geliyor.
Onun dışında Kıbrıs Meselesi için detaylı bilgiler iyice yedirilmiş romana.Yazar her iki toplumun gözünden bakmaya çalışmış. Bu açıdan başarılı olmuş bence..
Alev Alatlı'dan daha iyi bir roman beklerdim açıkçası ama yine de okunmaya ve eleştirilmeye değer bir roman

9 yorum:

  1. hocam çok methederdi kitaplarını aldım ama okuyamadım bende ağır geldi kitapları bana :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kedili adı olan kitaba başlayamamıştım bile..

      Sil
  2. Çok utanıyorum havvacım ama çok uzun zaman oldu kitap okumayalı, çok tembelim bu konuda herşeye vakit buluyorumda buna bulamıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuak beni rahatlatıyo Filizcim...Belki de sana hitap edeni bulamamışsındır :))

      Sil
  3. Alev Alatlı'nın ben de henüz kitabını okumadım:((üstelik ailede Alev Alatlı hastası olan bir yakınım var:)neredeyse tüm kitaplarını alıyor, bir karakteri hem sevip, hem kızmak ne kötü değil mi?:)

    YanıtlaSil
  4. blogger anneler birbirini izliyor, ben seni izlemeye aldım, bende seni bloguma beklerim

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok merak ettim , ve ayrıca yardımınız için çok ta teşekkür ediyorum...ne kadar etsem az gerçi ama genel bir sorunuma çözüm oldunuz...

      Sil
    2. Rica ederim ne demek... Yorum yazmak zor oluyo diğer türlü.. okunmuyo minik minik yazılar..

      Sil