25 Ekim 2011 Salı

Delireceğim de Vakit Bulamıyorum-Mine Sota

Bazen kendinizi yalnız, çaresiz, sıkışmış, bunalmış... hissedersiniz. Böyle zamanlarda içinizden iş yapmak gelmez, gelse de o işten fayda gelmez.Kaçacak bir yer ararsınız ama şehir hayatı dört yandan bağlamıştır elinizi kolunuzu.İsteseniz de gidemezsiniz.
Hele bir de küçük çocuğunuz varsa gitmeyi aklınızdan bile geçiremezsiniz...Bu defa da anne sorumlulukları bağlar.İlaç arar durursunuz sonbahar bunalımını atlatmak için...Benim ilacım kitaplardır. Kendimi kötü hissettiğimde çerez olarak nitelendirdiğim kitapları okurum ki kafamdaki dumanlar dağılsın,kendime geleyim...

Nette kitap ararken Mine Sota'nın bu kitabını gördüm ve tamam dedim alayım, çerez niyetine okurum. Ne iyi etmişim de almışım, ne kötü etmişim de çerez diye düşünmüşüm...

Efendim kitabı sitenin vaadettiği dört gün içinde değil de bir hafta  sonra almam krizimin depreşmesine neden olsa da elime geçtiği gün bitirdim.Ohh be... İnanın kendime geldim...( Kızımın bu konudaki yardımlarına değinmezsem olmaz. Sağolsun kendi kendine eğlenerek, boya yaparak okumama katkısı oldu :))

Kitap bir mizah kitabı en başta...Bir kadının bir gün süren günlük yaşamı...Daha doğrusu apartman komşularıyla yaşadıkları...Bolca göndermeli bir o kadar da eğlendirmeli bir kitap...Bazı yerlerde geri dönüş tekniğiyle çizilen çocukluk anıları...
Romanda çizilen karakterler o kadar gerçek ki. Kapıyı açsam onlardan biriyle karşılaşabilirmişim izlenimi veriyor...Ve yazar o kadar ince şeylere dikkat etmiş ki. Normalde asla görmeyeceğim minik detaylar, asla düşünmeyeceğim küçük ayrıntılar...
Kitabın bölüm başlıklarından birkaçı :
Su İstemeden Yılan Bile Getirmez
Dişlerimi Getirin
Ah Benim Gizli Kapaklım
İnsan Tamirhanesi
Beyaz Tahta Kara Tahtaya Karşı
Bebek Sallama Koreografisi....

KİMDİR MİNE SOTA:(Kaynak: www.kimkimdir.gen.tr)

1972’de Kocaeli’de doğdu. Türkiye’deki pek çok aylık ve haftalık dergide yazıları yayımlandı. Önemli yazar ve eleştirmenlerin övgülerini aldı. Ağustos 2006’da yayımlanan ilk kitabı, peş peşe baskılar yaptı. Türkiye’deki genç kuşak yazarlar arasında, özellikle mizah alanında önemli bir isim olarak görülüyor…

Diğer kaynaklardan edindiğim bilgiye göre bu ad takma. Ben kendisini geç de olsa tanıdım ve pek memnun oldum.

2 yorum: