30 Eylül 2011 Cuma

Esraca Sözlük 2

19,5 aylık Esramın sözcük dağarcığı ağır ama emin adımlarla ilerliyor. Bi de konuştuklarını benden başkası anlasa çok mutlu olacağım...

Poçu: Çorap
Piti: Kitap
Ganni: Kalem
Kootu: koltuk
Buy: su
Kaak: Park
Oyunoyun: Yapbozları/ oyun oynuyorum
Emmi: emzik
Uyuuyu: uyku/Yatağı
Ba: bal
Eççi : Eşek
dıgıdıgıdıgıdaaaa: Tavuk
üüürüüüü: horoz
pepe: renkler.( her renge pepe diyor. orada renkleri gördüğü için)
ninni: uyku/ uykum geldi.
ti: diş
ku: kulak.
buyu: burun
koka: toka..
koku: koku
uççu: uçak
buut: bulut.
çukutu: çikolata, abur cubur her şey.

Bazı sözcüklerden iki kere olmuş oldu diğer yazıyla ama değişiyor zamanla sözcüklerin isimleri.
18 aylıkken ki sözlüğümüğz de burada

Artık Esra Saklambaç oyunlarını ve herhangi bir nesneyle bizi korkutmayı çok seviyor.Aynı zamanda yatağımıza yatarak horlama sesi çıkarıyor ve uyku taklidi yağıyor. KEndi kendine hiçbir nedne yokken gelip sarılıp öpüyor beni. Babaya pek pas vermiyor bu sıralar. Babası işten geldiğinde bir hever kapıya koşuyor, yüzüne bakıp işine geri dönüyor.
Yemeklerimiz hala,ne yazık ki, Caillou eşliğinde yiyoruz. Yemek saatleri benim için çok zor geçiyor çünkü neresi olursa olsun Esra'yı yemek bitene kadar sabit tutmak olanaksız. Sürekli gezmek ve etrafta koşturmak istiyor. Ben de gezeek yemeye alışmasını istemediğim için çok zorlanıyorum. 
İstediği şeyler yapılmadığında ya da "hayır" sözcüğünü duyduğunda çok sinirleniyor. Bu durumlarda ya dikkatini başka tarafa çekmeye ya a öfkesini yaşaması için tek başına bırakmaya çalışıyorum. ama istemediğim, hayır dediğim bir şeyin olmasına izin vermiyorum elimden geldiğince...

Her şey bir tarafa çok şükür ki mutlu bir çocuk...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder