26 Eylül 2011 Pazartesi

Kış Hazırlıkları

Sonbahar geldi/ Soldu yapraklar...
Eveet kış hazırlıkları da başladı böylece. Domates sularıyla başladım önce. Kabuklarını soyup blendırdan geçirdim ve kaynattım. Kaynak kaynak şişelere doldurdum sıcak kapakla kapayıp ters çevirdim. battaniyeye sardım. Yarın kaldırılacaklar...

Ve reçeller...Eşim çok sevmediği için sadece birer kilodan yaptım. En sevdiklerimden çilek ve şeftali...İlk defa reçel yaptım bu arada...






Ve közlenmiş kırmızı biber...Şimdiye kadar işten geç geliyor olmam nedeniyle bunları yapacak vaktim olmadığından satın alıyordum ama şimdi missss gibi doğal...Biberleri fırında közledim ve kabuklarını soymadan poşetleyip dondurucuya kaldırdım. Kabukları soyulmadığında, yiyeceğiniz zaman yen,, yapmışsınız gibi oluyormuş. Kabuk dolap kokusunu engelliyor sanırım...


Bu da kaymaklı ekmek kadayıfı dolgulu battaniye... Tüm bunlar olurken bebekçilik de oynandı :)))


Yapanlara, yapacaklara afiyet olsun. Ben tatlıdan başlamak istiyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder