1 Şubat 2012 Çarşamba

Pazı Sarması...

Öncelikle şunu belirteyim ilk defa denedim... İlk defa yaptım ve yedim...Kendim yaptım diye demiyorum ama nefis oldu.. bayıldımmm..


Malzemeler...

Bir bağ pazı
1 lt sıcak su
1/2 lt soğuk su
1 su bardağından biraz fazla pirinç
1 baş soğan
Yarım demetten az maydonoz
Tuz, karabiber, (istenirse nane ve kimyon konabilir. Naneyi sarmada sevmediğimden, kimyonu da kıyma koymadığımdan eklemedim...)
! yemek kaşığı salça
Zeytinyağı
Nar ekşisi


Yapılışı:

Pazıları yıkadım ve saplarını kestim...Damarllı olanların damarlarını fileto çıkarır gibi bıçakla kestim. Kaynamakta olan suya bir kaç yaprak halinde sokup çıkardım.Çıkardıklarımı soğuk suda beklettim. Biraz kart gibi görünenleri daha fazla tuttum sıcak suda...
Soğanı küçük küçük doğradım. Diğer tüm malzemelerle birlikte karıştırdım...Nar ekşisini hem içine hem de kaynayan suyuna ekledim. Damak zevkinize göre miktarını ayarlayabilirsiniz ya da hiç koymazsınız. Pazıları yaprak sarması yapar gibi sardım... Büyük olanları ikiye böldüm. tencereye dizip yarısına kadar su ve yine nar ekşisi ekledim.
Yine mi yapsam yaaa canım çekti :)))

2 yorum: