19 Şubat 2012 Pazar

Uyku...

Esra dünyaya geldiğinden beri çok şükür ki uyku düzenimiz iki yıldır çok iyi gitti. Taa ki bir kaç ay öncesine kadar. Şimdi uykusuz yavruların anneleri lütfen bana kızmasınlar ve yazıyı sonuna kadar okusunlar...



Her çocuğun az da olsa bir rutini vardır.Çocuğun rutini annenin de rutini olduğundan bu hayati derecede önemli bir durumdur bence. Bizim uyku sistemimiz şuydu:

Sabah 7.00- 8.00 arası kalkış
Öğlen 12.00- 13.00 arası uykuya yatış, yattığı saate göre değişen en az bir buçuk saatlik öğlen uykusu
Gece 20.30- 21.30 arasında gece uykusuna geçiş. Gece uykusu sırasında sadece süt içmek için uyanırdı o da her gece değil.

Bu düzenin bir çok anne için bulunmaz nimet olduğunu biliyorum. Uykusuzluk çeken annelerden de özür dileyerek bu yazıyı yazıyorum çünkü rutinin bozulması çocukta bir sorun olduğuna işarettir.Bizde de öyle oldu.

İki aydır bu düzen bozuldu ve biz alt üst olduk...Gece uykusuna biz ne zaman yatarsak o zaman dalar oldu ki bunda bile zorlanıyoruz. Yatağına yatırınca uyuyan çocuk ayakta sallanır oldu. Her uykuya inat ediyor uyumamak için. Gece boyunca kalkmalarının sayısını saymıyorum artık. Öğlen uykuları benim için kabus gibi oldu...Öğlen uyutmamayı da denedim işe yaramadı. uyku saatini değiştirdim gene işe yaramadı. Zaten yemek yemeyen, iştahsız bir çocuk.Buna üzülür ve bu nedenle yorulurken bir de uyku sorunları çıktı. Uykuyu alamayınca iştah daha bir azaldı. Ben ne yapacağımı bilemez hale geldim artık...

Uykusuzluk değil de bu ne yapacağını bilememek geriyor beni...

Yemezse yemesin, uyumazsa uyumasın da diyemiyorum çünkü bunlara da ihtiyacı var...

Bizim durum bu... Ay anlattım rahatladım...

13 yorum:

  1. :)ah annesi sıkma kendini, bizimde aynen seninki gibiydi uyku düzeni bebekliğinde ilk 10 ay hariç ki bu zamanda gazdan dolayı uysuzdu sonrasında çok düzenliydi ara ara bizimde bozuldu, onun uyuması gereken saatlerde sizde gerçekten uykuya gidiyormuş gibi yapın tv ve ışıkları kapatın o uyuyana kadar bekleyin bir kaç gece tekrarlarsanız akşam uykuları düzelir inşallah diyorum valla gündüze bir şey diyemiyorum bende ayağımda sallardım.
    Bir de sütten mi kestiniz kızınızı?

    YanıtlaSil
  2. Filiz hanım teşekkür ederim ilginize...Onu da denedik ama ışıklar kapanınca daha da bi sinirli oldu ama ısrarla yakmadık bir iki saat sürdü uyuması. Bakalım inşallah dediğiniz gibi geçici bir dönemdir. yok memeden kesmedik ama üç hafta öncce emzikten kestik :)) nasılsa gece uykuları sorunlu diye emziği bıratırmıştık

    YanıtlaSil
  3. Umarım düzene girer en kısa zamanda.Sizlere de anne-baba olarak Allah kolaylık versin. Bizim uykular miniğin olsun :)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim... Aslında kaliteli uyku galiba bize daha çok lazım şimdi düşündüm de. Sabır için gerekiyor :)))

    YanıtlaSil
  5. hastalık değil ama yine de geçmiş olsun diyorum:(biz koca koca insanlar bile uykusuzluk çekince nasıl kötü oluyoruz, daha bebek ne kadar kötü oluyordur:((emziği bıraktığınız için olabilir tekrar verin bir sakıncası yoktur herhalde kendisi ne zaman isterse o zaman bırakır emziği...yazık emzik yüzündense uykusuz kalmasın...kolay gelsin iyi haberlerinizi beklerim.

    YanıtlaSil
  6. Emzikle ilgili değil ablacım sanırım çünkü verdik ( Allahtan bağımlı değil) ve yine devam adiyor aynı durum. ben artık bu düzene göre planlasam kendimi iyi olacak :(

    YanıtlaSil
  7. biz öğlen uykusunu bırakalı çok oldu o sebepten akşam küt gidiyor uyumaya:)

    YanıtlaSil
  8. 2 yaşında daha. erken olur mu bıraktırsam öğlen uykusunu.

    YanıtlaSil
  9. Doktora göturdunmu belki baska bir sorunu falan vardir. Ama onun haricinde Normal benim kizimda böyleydi bi ara hele bebekene ayy 15 dakika uyuytup kalkiyodu cocuk resmen:) allah yardimcin olsun cabukcak gecer bu durum insallah

    YanıtlaSil
  10. Allah kolaylık versin.İşallah bu geçici bir dönemdir.2 yaşına kadar uyku bizde de çok problemdi gece 4-5 kere uyanıyordu.Ama daha sonrasında kendiliğinden gece kalkmaları kesildi şimdi tek problem benimle birlikte yatması.Akşam uyumak istemediğinde gizlice elektrikleri kapatıyoruz ve hep birlikte yatmaya gidiyoruz oda mecburen uyumak zorunda kalıyor.İlk zamanlar problem çıkarıyor ama sonra alışıyor ses çıkarmadan yatıyor.

    YanıtlaSil
  11. Nilay Hn, Abide Hn. Dediğiniz gibi yaşanılacak br şey sanırım. Ben artık bunu iki yaş sıkıntılarına bağlıyorum...Çekeceğiz mecburen. Umarım uzun sürmez. İlginize Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  12. Allah kolaylık versin
    benim kızım da 27 ocakta 2 yaşını bitirdi. uyku düzenimiz bizim de bozuldu. ve de öğlen ve akşam uyutmakta çok zorlanıyorum.
    2 yaş sendromundan mı acep?

    YanıtlaSil
  13. Sanırım öyle Canım ya :((((

    YanıtlaSil