22 Şubat 2012 Çarşamba

Poğaça Pizza :)

Başlığa bakınca 'Bu ne?' dediniz değil mi? :))  Ben hamur işlerinde marifetsizim. fotolardan da anlaşılacağı üzere. Yemeye bayılırım ama yapmaya geldi mi stres basar, dellenirim. Dört yıllık evlilik hayatımda bir kek yapmışlığım yoktur. Hazır yufkadan börek yaparım orası ayrı. Elim hamura değmesin yeter ki..  Evde artık çocuk olduğu için yapılıyor ister istemez kekler, börekler, poğaçalar... Bu yaptığım 'şeyin' esası bir poğaça tarifi olması...Poğaça kapatmayı beceremediğim için ben de mini pizza yapayım dedim hem de Esra görünce yer belki...Evet ilgisini çekti bir tane yedi çok şükür...

Pişmemiş Hali...

Tarife gelince...

Malzemeler...

1 Paket toz maya
2 su bardağı süt
yarım çay bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığından az fazla tuz
1 su bardağı yağ
1 yumurta
Aldığı kadar un...( Bu işlerden anlamayanlar için tüm heveslerin söndüğü ifade :)))

Ilık süte mayayı ve şekeri katıp şeker eriyene kadr karıştırdım. üzerine yumurta, yağ, tuz ve un ekleyip yumuşak bir hamur yaptım ve bir saat kadar mayalandırdım. Ceviz büyüklüğünde bezeleri elimde açıp üzerine beyaz peynir rendesi sosis ve domates koydum. Evde bunlar vardı.Biber zeytin vs de konabilir. Boş kalan yerlerine de yumurta sürüp fırına verdim... Soğuk fırına koydum, fırın ısınana kadar kabarsın diye...

Pişmiş Hali...

Ben çok sevdim. Poğaça halini de yemiş ve çok sevmiştim. becerememiştim yapmayı orası ayrı ama :)))

13 yorum:

  1. Eline sağlık:))mühim olan tadı, lezzetliymiş ya o yeter, afiyet olsun:))ben de tersine hamur işi çok severim, el becerilerim (dantel, örgü, boyama vs.)sıfırdır hiç yoktur ama poğaça, vs. yapmayı severim...yalnız normal yemek yapmaya çok üşeniyorum:)))

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim ablacım...Ben de yemek yapmayı severim işte ama bunlarla hiç aram yok.. ben size yemek yapayım siz bana poğaça yapın :)))

    YanıtlaSil
  3. görüntüsünde bir anormallik yok kendine haksızlık etme lezzetinin de güzel olduğuna inanıyorum ben:-))sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Aahlamcım pişince yamuldular çirkinleri çekmedim :)))Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  5. Havvacığım çok guzel olmuşlar ellerıne saglık,lezzet yerinde olduktan sonra gerisin, boşver:)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  7. Havva bunu ben de yapiyorum.Harika oluyor.
    senin de ellerine saglik

    YanıtlaSil
  8. Sağol Aslıcım da bi de bana sor çok gerildim yaparken.

    YanıtlaSil
  9. Öncelikle harika görünüyor, akşam vakti hamile hamile canım çekti:)

    İkinci olarak bloguma bıraktığınız söyleşi için yorumu aldım yalnız verdiğiniz mail adresinde bir hata var sanırım. Benim mail adresim:

    benkizimindelisiyim@gmail.com

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. çirkinleri çekmedim demişsin çok güldüm:))çok yaşa.afiyet olsun diyetdeyim ama yapmayın yaaa:((

    YanıtlaSil
  11. cocuklarin cok begenicegi bir tarif tesekurler :) !

    YanıtlaSil
  12. CANIM ELLERİNE SAĞLIK HARİKA OLMUŞ MUHABBETLE KAL
    :)))

    YanıtlaSil
  13. Herkese teşekkür ederim, sağolun

    YanıtlaSil